Na czym polega audyt SEO?

audyt seo

Działania związane z pozycjonowaniem strony internetowej mają na celu polepszenie jej miejsca na liście wyników. Dlaczego to tak istotne? Ponieważ 80% użytkowników wyszukiwarki internetowej Google nigdy nie opuszcza pierwszej strony z wynikami. Dlatego TOP10 to jednocześnie miejsca, które cieszą się największym zainteresowaniem.  A to przekłada się na liczbę potencjalnych klientów, jak też możliwości promocji marki lub produktów.

Jak wygląda współpraca z agencją SEO?

Jednym z pierwszych kroków jest audyt SEO (wykona to np. https://sempai.pl/oferta/pozycjonowanie-i-optymalizacja/audyt-seo/). Na czym polega? Specjaliści poddają analizie stronę, która ma być wypozycjonowana. Najczęściej robią to z poziomu Webmaster, ponieważ SEO dotyczy nie tylko treści na stronie, ale również samego kodu źródłowego. Audyt pozycjonowania ma za zadanie określić, które z obszarów mają realny wpływ na niską pozycję lub spadek z wyższej pozycji, a następnie nakreślenie na tej podstawie planu działania. 

Czy audyt seo daje rezultaty?

Sam SEO audyt nigdy nie przyniesie rezultatów. Nie jest działaniem, które w bezpośredni sposób wpływa na pozycję strony na liście wyników. To, co determinuje poprawę miejsca na liście, to podjęcie adekwatnych do otrzymanych informacji działania. Oznacza to modernizację strony pod kątem graficznym, zmianę treści, czy zwiększenie ich atrakcyjności pod kątem słów kluczowych, ale również merytoryki. 

Tak na prawdę nie każde działania, które dotyczą pozycjonowania strony, sprowadzają się do pracy bezpośrednio na witrynie. Bardzo ważne jest chociażby linkowanie. Czyli ilość odnośników do pozycjonowanej witryny, które znajdują się na innych stronach. W ten sposób wzrasta wiarygodność konkretnego adresu. 

Jednym z narzędzi, które również pozwala uzyskać dodatkowe, cenne informacje, jest wykorzystanie kampanii Google Ads, gdzie dostępne są informacje z zakresu UX, czyli doświadczeń użytkowników strony. Można dowiedzieć się, ile czasu średnio spędza jedna osoba na stronie, czy korzysta tylko z głównej strony, czy także poszczególnych podstron. Na tej podstawie można także zoptymalizować swoje działania.