Aby Twoja strona internetowa sprzedawała, nie wystarczy ją stworzyć, trzeba ją systematycznie promować. W Internecie istnieją setki stron internetowych, które ze sobą konkurują. Pierwszym krokiem do promocji SEO jest audyt SEO. W tym materiale opiszemy, z jakich etapów się składa i jakie są jego cele.
Kiedy należy przeprowadzić audyt SEO?
SEO audyt jest ważnym elementem promocji strony internetowej w czołowych wynikach wyszukiwania w Google. Audyt pozwala:
- Ocenić potencjał miejsca;
- Opracować strategię promocji;
- Obliczyć koszty;
- Przewidzieć czas pojawienia się pierwszych pozytywnych wyników.
Jeśli wszystkie zalecenia i wymagania zostaną pomyślnie spełnione, witryna zacznie otrzymywać większy ruch i poprawi się jej widoczność w wyszukiwarkach dla głównych słów kluczowych.
Audyt pozycjonowania jest wymagany dla wszystkich witryn, które nie mogą znaleźć się w czołówce głównych zapytań kluczowych.
Wyszukiwarki takie jak Google mają własne algorytmy rankingowania zasobów internetowych i uważają, że im bardziej strona jest zoptymalizowana, tym bardziej jest wygodna dla użytkowników, a zatem powinna zajmować pierwsze miejsca w SERP.
Zasadniczo w takich przypadkach przeprowadza się audyt SEO strony:
- Słabe wyniki witryny: brak wzrostu ruchu i pozycji na słowa kluczowe.
- Zmiana wykonawcy, czyli specjalisty lub firmy zajmującej się SEO. Dzięki temu można zidentyfikować błędy popełnione przez innego specjalistę i zrozumieć przyszłą strategię promocji zasobu. W dłuższej perspektywie czasowej nowej firmie będzie wygodnie śledzić wskaźniki bazowe i informować o realizacji celów.
- Przygotowanie nowego miejsca. Wstępne określenie słabych punktów, wyeliminowanie wszystkich błędów i usterek oraz opracowanie strategii promocji zasobu internetowego.
- Konieczne jest także przeprowadzanie audytu na etapie aktualizacji oprogramowania strony lub monitorowanie sytuacji raz na sześć miesięcy.
Rodzaje audytu
Audyty witryn dzielą się na dwa rodzaje: wąsko ukierunkowane i kompleksowe audyty seo. Wąsko ukierunkowany audyt witryny to szybka i powierzchowna analiza, która pomaga znaleźć widoczne problemy powierzchniowe i określić obszary priorytetowe do bardziej dogłębnej analizy.
Kompleksowy audyt składa się z następujących etapów:
- Audyt wewnętrzny (techniczny);
- Audyt zewnętrzny (wyszukiwarka);
- Użyteczność witryny;
- Audyt marketingowy.