Być może zastanawiasz się: Co to jest anchor i dlaczego ma znaczenie? Na szczęście istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę przy jego stosowaniu. Na przykład, Twój anchor text musi być odpowiedni, krótki i oddający charakter Twojej marki. Jeśli tak nie jest, Twoja treść straci cenne miejsce w wyszukiwarkach. Jak więc możesz uniknąć tego powszechnego błędu? Czytaj dalej, aby odkryć, jak zmaksymalizować anchor text w swoich treściach.
Anchor powinien być krótki i oddawać sens linku
Jeśli chodzi o anchor text, krótki jest zdecydowanie lepszy. Najbardziej oczywistą korzyścią z używania krótkich anchor textów jest to, że wyszukiwarki mają większe szanse na ich zrozumienie. Długi, skomplikowany tekst na stronie może utrudnić Ci pozycjonowanie. Zamiast tego upewnij się, że Twój anchor text zawiera pięć lub mniej słów. Ponadto unikaj używania pełnych zdań, lub akapitów, jeśli chodzi o linkowanie. Najważniejsze jest użycie słów kluczowych, które są związane z artykułem głównym. Pamiętaj również, że anchor text powinien jasno opisywać akcję, którą podejmie odwiedzający po kliknięciu w link.
Najbardziej podstawowe przykłady anchorów to:
- Tutaj
- Pobierz
- Czytaj dalej
- Odwiedź sklep
- O firmie
Anchory dokładnego dopasowania
Dokładne dopasowanie anchor text jest rodzajem hiperłącza, które wykorzystuje docelowe słowo kluczowe do nawigacji odwiedzającego do strony zawierającej informacje na temat optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Tekst zakotwiczenia musi być identyczny z tematem strony zewnętrznej. Anchory dokładnego dopasowania są jednym z najważniejszych typów anchor text dla SEO. Oto kilka przykładów:
- czyszczenie tapicerki wrocław
- buty na studniówkę
- gdzie na biwak
- stroje kąpielowe
Anchor Text – podsumowanie
Rodzaj anchor textu pełni istotną rolę przy SEO. Jednak trzeba stosować je zróżnicowanie, Google nie lubi monotonii i potrafi nawet nakładać kary, lub ukrywać strony internetowe, które mu podpadły. Czasem można nawet użyć tzw. gołego anchora, czyli wklejony bezpośrednio adres strony. Może nie wygląda to za ładnie, ale pozwoli zachować różnorodność, co podoba się Googlowi.