Czym jest Google Moja Firma?

google moja firma

Google Moja Firma to kompletny katalog. Jeszcze kilka lat temu wyszukiwanie kawiarni lub restauracji przenosiło użytkowników Google do serwisu Tripadvisor lub podobnych źródeł. Dziś jednak nie trzeba nawet opuszczać Google: wszystko jest dostępne w wyszukiwarce. Jest to korzystne również dla właścicieli firm. Teraz możesz skupić swoje wysiłki SEO na jednym źródle. Właściwe wykonanie tych czynności pomoże poprawić wyniki w wynikach wyszukiwania, rekomendacjach i na Mapach Google.

Jak wygląda ranking Mojej firmy Google?

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie umożliwiające firmom utworzenie profilu. Google wykorzysta je do odpowiednich zapytań w wyszukiwarce. Wizytówka Google oferuje wiele opcji, które mogą pozytywnie wpłynąć na strategię SEO. Jednak większość firm używa tego narzędzia tylko do komunikacji z klientami. W szczególności określają one kontakty, godziny pracy, dodają zdjęcia i filmy wideo lokalizacji oraz uzyskują opinie użytkowników.

Według australijskiej agencji cyfrowej PWD, tylko 44% lokalnych firm korzysta z Google My Business. A to oznacza, że korzystanie z tego narzędzia pozwoli Ci zebrać najlepsze plony przed konkurencją.

Ale jak działa ranking i jak dodać firmę do google? (więcej na ten temat: https://sempai.pl/blog/google-moja-firma-jak-zalozyc-wizytowke-krok-po-kroku/)Gdy użytkownik szuka czegoś w swojej okolicy, Google szereguje profile według trafności, odległości i znaczenia:

Trafność firmy jest określana na podstawie jej przydatności dla wyszukiwanego zapytania. Aby zwiększyć relewantność, należy używać słów kluczowych z dokładnym dopasowaniem i wybrać odpowiednią kategorię działalności podczas tworzenia profilu.

Odległość jest określana na podstawie odległości od użytkownika (logiczne, tak). Będzie się ona różnić w zależności od tego, jak często znajdują się przedsiębiorstwa. Na przykład, dzielnica zostanie uznana za bliską dla kawiarni i restauracji, ale całe miasto zostanie uznane za bliskie dla antykwariatu, ponieważ są one znacznie mniej powszechne niż kawiarnie.

Znajomość jest określana na podstawie liczby recenzji, ostatnich zdjęć, postów na koncie, stopnia wypełnienia profilu i wielu innych czynników.

Statystyka

Przypomina to trochę Google Analytics, ale jest mniej wszechstronne. Nie znaczy to, że jest bezużyteczny. Statystyki pomagają uzyskać dane potrzebne do rozwoju bazy klientów. Można ocenić, jak wypadamy na tle konkurencji, ilu klientów udało się do nas trafić i jak wygląda ich interakcja z firmą. Jeśli masz kilka oddziałów, możesz wykonać masowe przesyłanie statystyk.